Quake 3 Arena

Kolejna sesja FFA... nie, CTF: 8 maja, 19:00. Wbij chwilę wcześniej na czat głosowy! |
O serwerze deathmatch
Serwer jest dostępny pod adresem junkcc.net
(78.47.167.56
). Pod tym samym adresem mamy również serwer głosowy Mumble, jeśli byłoby zainteresowanie wspólnym darciem japy do mikrofonów w trakcie gry :D
Rotacja map CTF (obecnie wszystkie z paczki https://lvlworld.com/overview/id:2181):
- Q3WCP1
- Q3WCP9
- Q3WCP10
- Q3WCP11
- Q3WCP12
- Q3WCP13
- Q3WCP14
- Q3WCP15
- Q3WCP16
Rotacja map FFA:
- Q3DM17
- reqapartament
- Q3DM2
- tang01
- Q3DM5
- reqdm3
- Q3DM3
- annoyance
- Q3DM6
- reqdm6
- Q3DM9
- Q3DM7
Poprzednio: reqkitchen, reqbath
Instalacja i konfiguracja gry
Grę można legalnie zakupić na platformach Steam oraz GOG. Rekomendujemy instalację silnika ioquake3, który dodaje renderer OpenGL 2.0 (bardziej kompatybilny z dzisiejszymi komputerami) oraz wsparcie dla szybszej metody pobierania customowych map z serwera.
W celu włączenia automatycznego pobierania customowych map, należy w konsoli (otwieranej klawiszem `, pod Escape) wpisać komendę:
\seta cl_allowdownload 1
Działa to sensownie na silniku ioquake3 i pochodnych (np. Quake3e) dzięki obsłudze pobierania przez HTTP.
Grającym na oryginalnym buildzie 1.32c rekomendujemy pobranie map ręcznie ze strony http://junkcc.net/~zlomformatyk/baseq3/ i wrzucenie ich do katalogu baseq3
w folderze instalacyjnym gry.
Zalecane ustawienia dla dzisiejszych komputerów (podziękowania dla Jumper1k za protipy):
\seta r_mode "-1" // customowa rozdzielczość. -2 ustawia rozdzielczość pulpitu \seta r_customwidth "1920" // rozdzielczość w poziomie \seta r_customheight "1080" // rozdzielczość w pionie \seta r_fullscreen "1" // pełny ekran \seta r_vertexlight "0" // tryb lightmapy, lepsza jakość \seta com_maxfps "125" // sweet spot pod kątem fizyki \seta cl_maxpackets "125" // maksymalna ilość pakietów, którą klient przyjmie na sekundę \seta rate "25000" // maksymalna prędkość transmisji danych \seta snaps "125" // ilość snapshotów na sekundę (zamiast pełnych update'ów stanu gry) \seta cl_packetdup "1" // ile razy można powtórzyć pakiet w razie niestabilnego łącza (ograniczone przez maks. prędkość transmisji)
Ustawienia FOV dla różnych proporcji ekranu:
- 4:3
\seta cg_fov "90" \seta cg_zoomfov "22.5"
- 16:9
\seta cg_fov "106.26" \seta cg_zoomfov "29.06"
- 16:10
\seta cg_fov "100.39" \seta cg_zoomfov "26.26"
- 21:9
\seta cg_fov "120.51" \seta cg_zoomfov "37.57"
- 32:9
\seta cg_fov "138.89" \seta cg_zoomfov "54.8"
Inne możliwe opcje konfiguracyjne zostały opisane na forum fpsclassico: https://forum.fpsclassico.com/quake-3-config.php
Kolorowanie ksywy i tekstu na czacie
Można kolorować nick w grze oraz tekst na czacie poprzez używanie następujących prefixów:
- ^0 - czarny
- ^1 - czerwony
- ^2 - zielony
- ^3 - żółty
- ^4 - niebieski
- ^5 - jasnoniebieski
- ^6 - magenta
- ^7 - biały (domyślny)
Przykładowo ksywę BluRaf można zapisać jako ^4Blu^1Raf.
Lista obecności na serwerze
- 2025-03-05, 19:00 - 20:40, FFA
- Gracze: milliectl, wikt, yuujin, thegogus, bluraf, raf, jeder
- 2025-03-20, 19:00 - ?, FFA
- Gracze: bluraf, boxxi, hexed, nishii, qatuk, remiberry, szkodnix (q3dm9 demo), tadeustad, thegogus, wered, wikt, yuujin
- 2025-04-03, 19:00 - 20:30, FFA
- Gracze: bluraf, boxxi, hatsune miku (prefetcher), jumper1k, kyuko, nishii, remiberry, szkodnix, thegogus, wered, wikt
- 2025-04-17, 19:00 - 20:15, CTF
- Gracze: bluraf, boxxi, jeder, nishii, thegogus, wered, yuujin
- 2025-05-08, 19:00 - ?, CTF
- Gracze: TBD