Quake 3 Arena

Z Złomformatyk
Wersja z dnia 21:54, 7 mar 2025 autorstwa BluRaf (dyskusja | edycje) (Dodanie map Requiema do rotacji oraz linku do serwerowego zbioru map)
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Zapomnij o Powtórnym Przyjściu, przygotuj się na trzecie nadejście

O serwerze deathmatch

Serwer jest dostępny pod adresem junkcc.net (78.47.167.56). Pod tym samym adresem mamy również serwer głosowy Mumble, jeśli byłoby zainteresowanie wspólnym darciem japy do mikrofonów w trakcie gry :D

Rotacja map:

  1. Q3DM17
  2. reqbath
  3. Q3DM2
  4. reqkitchen
  5. Q3DM1
  6. reqapartament
  7. Q3DM5
  8. Q3DM3
  9. Q3DM6
  10. Q3DM9
  11. Q3DM7

Instalacja i konfiguracja gry

Grę można legalnie zakupić na platformach Steam oraz GOG. Rekomendujemy instalację silnika ioquake3, który dodaje renderer OpenGL 2.0 (bardziej kompatybilny z dzisiejszymi komputerami) oraz wsparcie dla szybszej metody pobierania customowych map z serwera.

W celu włączenia automatycznego pobierania customowych map, należy w konsoli (otwieranej klawiszem `, pod Escape) wpisać komendę:

\seta cl_allowdownload 1

Działa to sensownie na silniku ioquake3 i pochodnych (np. Quake3e), zaś grających na oryginalnym buildzie 1.32c prosimy o pobranie map ze strony http://junkcc.net/~zlomformatyk/baseq3/ i wrzucenie ich do katalogu baseq3 w folderze instalacyjnym gry.

Zalecane ustawienia dla dzisiejszych komputerów (podziękowania dla Jumper1k za protipy):

\seta r_mode "-1"            // customowa rozdzielczość. -2 ustawia rozdzielczość pulpitu
\seta r_customwidth "1920"   // rozdzielczość w poziomie
\seta r_customheight "1080"  // rozdzielczość w pionie
\seta r_fullscreen "1"       // pełny ekran
\seta r_vertexlight "0"      // tryb lightmapy, lepsza jakość
\seta com_maxfps "125"       // sweet spot pod kątem fizyki
\seta cl_maxpackets "125"    // maksymalna ilość pakietów, którą klient przyjmie na sekundę
\seta rate "25000"           // maksymalna prędkość transmisji danych
\seta snaps "125"            // ilość snapshotów na sekundę (zamiast pełnych update'ów stanu gry)
\seta cl_packetdup "1"       // ile razy można powtórzyć pakiet w razie niestabilnego łącza (ograniczone przez maks. prędkość transmisji)

Ustawienia FOV dla różnych proporcji ekranu:

  • 4:3
\seta cg_fov "90"
\seta cg_zoomfov "22.5"
  • 16:9
\seta cg_fov "106.26"
\seta cg_zoomfov "29.06"
  • 16:10
\seta cg_fov "100.39"
\seta cg_zoomfov "26.26"
  • 21:9
\seta cg_fov "120.51"
\seta cg_zoomfov "37.57"
  • 32:9
\seta cg_fov "138.89"
\seta cg_zoomfov "54.8"

Inne możliwe opcje konfiguracyjne zostały opisane na forum fpsclassico: https://forum.fpsclassico.com/quake-3-config.php

Kolorowanie ksywy i tekstu na czacie

Można kolorować nick w grze oraz tekst na czacie poprzez używanie następujących prefixów:

  • ^0 - czarny
  • ^1 - czerwony
  • ^2 - zielony
  • ^3 - żółty
  • ^4 - niebieski
  • ^5 - jasnoniebieski
  • ^6 - magenta
  • ^7 - biały (domyślny)

Przykładowo ksywę BluRaf można zapisać jako ^4Blu^1Raf.

Lista obecności na serwerze

  • 2025-03-05, 19:00 - 20:40
    • Gracze: milliectl, wikt, yuujin, thegogus, bluraf, raf, jeder
  • 2025-03-20, 19:00
    • Gracze: TBD