Quake 3 Arena: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 47: | Linia 47: | ||
seta cg_fov "138.89" | seta cg_fov "138.89" | ||
seta cg_zoomfov "54.8" | seta cg_zoomfov "54.8" | ||
Inne możliwe opcje konfiguracyjne zostały opisane na forum fpsclassico: https://forum.fpsclassico.com/quake-3-config.php | |||
=== Kolorowanie ksywy i tekstu na czacie === | === Kolorowanie ksywy i tekstu na czacie === |
Wersja z 23:25, 4 mar 2025

Pierwsza sesja FFA: 5 marca, 19:00. Wbij chwilę wcześniej na IRC! |
O serwerze deathmatch
Serwer jest dostępny pod adresem junkcc.net
(78.47.167.56
). Pod tym samym adresem mamy również serwer głosowy Mumble, jeśli byłoby zainteresowanie wspólnym darciem japy do mikrofonów w trakcie gry :D
Rotacja map:
- Q3DM17
- Q3DM2
- Q3DM1
- Q3DM5
- Q3DM3
- Q3DM6
- Q3DM9
- Q3DM7
Instalacja i konfiguracja Quake 3 Arena
Grę można legalnie zakupić na platformach Steam oraz GOG. Rekomendujemy instalację silnika ioquake3, który dodaje renderer OpenGL 2.0 (bardziej kompatybilny z dzisiejszymi komputerami) oraz wsparcie dla szybszej metody pobierania customowych map z serwera.
W celu włączenia automatycznego pobierania customowych map, należy w konsoli (otwieranej klawiszem `, pod Escape) wpisać komendę:
seta cl_allowdownload 1
Zalecane ustawienia dla komputerów z ekranami 16:9:
seta r_mode "-1" // customowa rozdzielczość. -2 ustawia rozdzielczość pulpitu seta r_customwidth "1920" // rozdzielczość w poziomie seta r_customheight "1080" // rozdzielczość w pionie seta com_maxfps "140" // zwykle daję dwukrotność refresh rate seta r_fullscreen "1" // pełny ekran
Ustawienia FOV dla różnych proporcji ekranu:
- 4:3
seta cg_fov "90" seta cg_zoomfov "22.5"
- 16:9
seta cg_fov "106.26" seta cg_zoomfov "29.6"
- 21:9
seta cg_fov "121.28" seta cg_zoomfov "38.13"
- 32:9
seta cg_fov "138.89" seta cg_zoomfov "54.8"
Inne możliwe opcje konfiguracyjne zostały opisane na forum fpsclassico: https://forum.fpsclassico.com/quake-3-config.php
Kolorowanie ksywy i tekstu na czacie
Można kolorować nick w grze oraz tekst na czacie poprzez używanie następujących prefixów:
- ^0 - czarny
- ^1 - czerwony
- ^2 - zielony
- ^3 - żółty
- ^4 - niebieski
- ^5 - jasnoniebieski
- ^6 - magenta
- ^7 - biały (domyślny)
Przykładowo ksywę BluRaf można zapisać jako ^4Blu^1Raf.