Quake 3 Arena: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
|||
Linia 27: | Linia 27: | ||
seta cl_allowdownload 1 | seta cl_allowdownload 1 | ||
Zalecane ustawienia dla komputerów | Zalecane ustawienia dla dzisiejszych komputerów: | ||
\seta r_mode "-1" // customowa rozdzielczość. -2 ustawia rozdzielczość pulpitu | \seta r_mode "-1" // customowa rozdzielczość. -2 ustawia rozdzielczość pulpitu | ||
\seta r_customwidth "1920" // rozdzielczość w poziomie | \seta r_customwidth "1920" // rozdzielczość w poziomie | ||
\seta r_customheight "1080" // rozdzielczość w pionie | \seta r_customheight "1080" // rozdzielczość w pionie | ||
\seta r_fullscreen "1" // pełny ekran | \seta r_fullscreen "1" // pełny ekran | ||
\seta r_vertexlight "0" // tryb lightmapy, lepsza jakość | \seta r_vertexlight "0" // tryb lightmapy, lepsza jakość | ||
\seta com_maxfps "125" // sweet spot pod kątem fizyki | |||
\seta cl_maxpackets "125" // maksymalna ilość pakietów, którą klient przyjmie na sekundę | |||
\seta rate "25000" // maksymalna prędkość transmisji danych | |||
Ustawienia FOV dla różnych proporcji ekranu: | Ustawienia FOV dla różnych proporcji ekranu: | ||
Linia 41: | Linia 43: | ||
* 16:9 | * 16:9 | ||
\seta cg_fov "106.26" | \seta cg_fov "106.26" | ||
\seta cg_zoomfov "29. | \seta cg_zoomfov "29.06" | ||
* 16:10 | |||
\seta cg_fov "100.39" | |||
\seta cg_zoomfov "26.26" | |||
* 21:9 | * 21:9 | ||
\seta cg_fov " | \seta cg_fov "120.51" | ||
\seta cg_zoomfov " | \seta cg_zoomfov "37.57" | ||
* 32:9 | * 32:9 | ||
\seta cg_fov "138.89" | \seta cg_fov "138.89" |
Wersja z 01:02, 5 mar 2025

Pierwsza sesja FFA: 5 marca, 19:00. Wbij chwilę wcześniej na IRC! |
O serwerze deathmatch
Serwer jest dostępny pod adresem junkcc.net
(78.47.167.56
). Pod tym samym adresem mamy również serwer głosowy Mumble, jeśli byłoby zainteresowanie wspólnym darciem japy do mikrofonów w trakcie gry :D
Rotacja map:
- Q3DM17
- Q3DM2
- Q3DM1
- Q3DM5
- Q3DM3
- Q3DM6
- Q3DM9
- Q3DM7
Instalacja i konfiguracja gry
Grę można legalnie zakupić na platformach Steam oraz GOG. Rekomendujemy instalację silnika ioquake3, który dodaje renderer OpenGL 2.0 (bardziej kompatybilny z dzisiejszymi komputerami) oraz wsparcie dla szybszej metody pobierania customowych map z serwera.
W celu włączenia automatycznego pobierania customowych map, należy w konsoli (otwieranej klawiszem `, pod Escape) wpisać komendę:
seta cl_allowdownload 1
Zalecane ustawienia dla dzisiejszych komputerów:
\seta r_mode "-1" // customowa rozdzielczość. -2 ustawia rozdzielczość pulpitu \seta r_customwidth "1920" // rozdzielczość w poziomie \seta r_customheight "1080" // rozdzielczość w pionie \seta r_fullscreen "1" // pełny ekran \seta r_vertexlight "0" // tryb lightmapy, lepsza jakość \seta com_maxfps "125" // sweet spot pod kątem fizyki \seta cl_maxpackets "125" // maksymalna ilość pakietów, którą klient przyjmie na sekundę \seta rate "25000" // maksymalna prędkość transmisji danych
Ustawienia FOV dla różnych proporcji ekranu:
- 4:3
\seta cg_fov "90" \seta cg_zoomfov "22.5"
- 16:9
\seta cg_fov "106.26" \seta cg_zoomfov "29.06"
- 16:10
\seta cg_fov "100.39" \seta cg_zoomfov "26.26"
- 21:9
\seta cg_fov "120.51" \seta cg_zoomfov "37.57"
- 32:9
\seta cg_fov "138.89" \seta cg_zoomfov "54.8"
Inne możliwe opcje konfiguracyjne zostały opisane na forum fpsclassico: https://forum.fpsclassico.com/quake-3-config.php
Kolorowanie ksywy i tekstu na czacie
Można kolorować nick w grze oraz tekst na czacie poprzez używanie następujących prefixów:
- ^0 - czarny
- ^1 - czerwony
- ^2 - zielony
- ^3 - żółty
- ^4 - niebieski
- ^5 - jasnoniebieski
- ^6 - magenta
- ^7 - biały (domyślny)
Przykładowo ksywę BluRaf można zapisać jako ^4Blu^1Raf.