Quake 3 Arena: Różnice pomiędzy wersjami

Z Złomformatyk
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Dodanie map Requiema do rotacji oraz linku do serwerowego zbioru map
Nie podano opisu zmian
 
(Nie pokazano 11 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika)
Linia 4: Linia 4:
|typ = poważny
|typ = poważny
|grafika = [[Plik:Neocat_laptop_notice.png|48px]]
|grafika = [[Plik:Neocat_laptop_notice.png|48px]]
|tekst = Kolejna sesja FFA: 20 marca, 19:00. Wbij chwilę wcześniej na [[Czat|czat głosowy]]!
|tekst = Kolejna sesja CTF: 29 maja, 19:00. Wbij chwilę wcześniej na [[Czat|czat głosowy]]!
}}
}}


Linia 10: Linia 10:
Serwer jest dostępny pod adresem <code>junkcc.net</code> (<code>78.47.167.56</code>). Pod tym samym adresem mamy również serwer głosowy Mumble, jeśli byłoby zainteresowanie wspólnym darciem japy do mikrofonów w trakcie gry :D
Serwer jest dostępny pod adresem <code>junkcc.net</code> (<code>78.47.167.56</code>). Pod tym samym adresem mamy również serwer głosowy Mumble, jeśli byłoby zainteresowanie wspólnym darciem japy do mikrofonów w trakcie gry :D


Rotacja map:
Rotacja map CTF (obecnie wszystkie z paczki https://lvlworld.com/overview/id:2181):
# Q3WCP1
# Q3WCP9
# Q3WCP10
# Q3WCP11
# Q3WCP12
# Q3WCP13
# Q3WCP14
# Q3WCP15
# Q3WCP16
 
Rotacja map FFA:
# Q3DM17
# Q3DM17
# [https://letsgoretro.pl/websites/req-q3maps-v3/mapy/reqbath.html reqbath]
# [https://letsgoretro.pl/quake/ reqapartament]
# Q3DM2
# Q3DM2
# [https://letsgoretro.pl/websites/req-q3maps-v3/mapy/reqkitchen.html reqkitchen]
# [https://lvlworld.com/overview/id:1410 tang01]
# Q3DM1
# [https://letsgoretro.pl/quake/ reqapartament]
# Q3DM5
# Q3DM5
# [https://letsgoretro.pl/websites/req-q3maps-v3/mapy/reqdm3.html reqdm3]
# Q3DM3
# Q3DM3
# [https://lvlworld.com/overview/id:325 annoyance]
# Q3DM6
# Q3DM6
# [https://letsgoretro.pl/websites/req-q3maps-v3/mapy/reqdm6.html reqdm6]
# Q3DM9
# Q3DM9
# Q3DM7
# Q3DM7
Poprzednio: [https://letsgoretro.pl/websites/req-q3maps-v3/mapy/reqkitchen.html reqkitchen], [https://letsgoretro.pl/websites/req-q3maps-v3/mapy/reqbath.html reqbath]


== Instalacja i konfiguracja gry ==
== Instalacja i konfiguracja gry ==
Linia 29: Linia 43:
W celu włączenia automatycznego pobierania customowych map, należy w konsoli (otwieranej klawiszem `, pod Escape) wpisać komendę:
W celu włączenia automatycznego pobierania customowych map, należy w konsoli (otwieranej klawiszem `, pod Escape) wpisać komendę:
  \seta cl_allowdownload 1
  \seta cl_allowdownload 1
Działa to sensownie na silniku ioquake3 i pochodnych (np. Quake3e), zaś grających na oryginalnym buildzie 1.32c prosimy o pobranie map ze strony http://junkcc.net/~zlomformatyk/baseq3/ i wrzucenie ich do katalogu <code>baseq3</code> w folderze instalacyjnym gry.
Działa to sensownie na silniku ioquake3 i pochodnych (np. Quake3e) dzięki obsłudze pobierania przez HTTP.
Grającym na oryginalnym buildzie 1.32c rekomendujemy pobranie map ręcznie ze strony http://junkcc.net/~zlomformatyk/baseq3/ i wrzucenie ich do katalogu <code>baseq3</code> w folderze instalacyjnym gry.


Zalecane ustawienia dla dzisiejszych komputerów (podziękowania dla Jumper1k za protipy):
Zalecane ustawienia dla dzisiejszych komputerów (podziękowania dla Jumper1k za protipy):
Linia 79: Linia 94:
== Lista obecności na serwerze ==
== Lista obecności na serwerze ==


* 2025-03-05, 19:00 - 20:40
* 2025-03-05, 19:00 - 20:40, FFA
** Gracze: milliectl, wikt, yuujin, thegogus, bluraf, raf, jeder
** Gracze: milliectl, wikt, yuujin, thegogus, bluraf, raf, jeder
* 2025-03-20, 19:00
* 2025-03-20, 19:00 - ?, FFA
** Gracze: bluraf, boxxi, hexed, nishii, qatuk, remiberry, szkodnix ([https://vids.stary.pc.pl/w/eHCHxLpLqUZBpPSj5pe2gB q3dm9 demo]), tadeustad, thegogus, wered, wikt, yuujin
* 2025-04-03, 19:00 - 20:30, FFA
** Gracze: bluraf, boxxi, hatsune miku (prefetcher), jumper1k, kyuko, nishii, remiberry, szkodnix, thegogus, wered, wikt
* 2025-04-17, 19:00 - 20:15, CTF
** Gracze: bluraf, boxxi, jeder, nishii, thegogus, wered, yuujin
* 2025-05-08, 19:00 - 20:30, CTF
** Gracze: bluraf, boxxi, nishii, prefetcher, thegogus, wikt, yuujin
* 2025-05-29, 19:00 - ?, CTF
** Gracze: TBD
** Gracze: TBD

Aktualna wersja na dzień 20:36, 8 maj 2025

Zapomnij o Powtórnym Przyjściu, przygotuj się na trzecie nadejście

O serwerze deathmatch

Serwer jest dostępny pod adresem junkcc.net (78.47.167.56). Pod tym samym adresem mamy również serwer głosowy Mumble, jeśli byłoby zainteresowanie wspólnym darciem japy do mikrofonów w trakcie gry :D

Rotacja map CTF (obecnie wszystkie z paczki https://lvlworld.com/overview/id:2181):

  1. Q3WCP1
  2. Q3WCP9
  3. Q3WCP10
  4. Q3WCP11
  5. Q3WCP12
  6. Q3WCP13
  7. Q3WCP14
  8. Q3WCP15
  9. Q3WCP16

Rotacja map FFA:

  1. Q3DM17
  2. reqapartament
  3. Q3DM2
  4. tang01
  5. Q3DM5
  6. reqdm3
  7. Q3DM3
  8. annoyance
  9. Q3DM6
  10. reqdm6
  11. Q3DM9
  12. Q3DM7

Poprzednio: reqkitchen, reqbath

Instalacja i konfiguracja gry

Grę można legalnie zakupić na platformach Steam oraz GOG. Rekomendujemy instalację silnika ioquake3, który dodaje renderer OpenGL 2.0 (bardziej kompatybilny z dzisiejszymi komputerami) oraz wsparcie dla szybszej metody pobierania customowych map z serwera.

W celu włączenia automatycznego pobierania customowych map, należy w konsoli (otwieranej klawiszem `, pod Escape) wpisać komendę:

\seta cl_allowdownload 1

Działa to sensownie na silniku ioquake3 i pochodnych (np. Quake3e) dzięki obsłudze pobierania przez HTTP. Grającym na oryginalnym buildzie 1.32c rekomendujemy pobranie map ręcznie ze strony http://junkcc.net/~zlomformatyk/baseq3/ i wrzucenie ich do katalogu baseq3 w folderze instalacyjnym gry.

Zalecane ustawienia dla dzisiejszych komputerów (podziękowania dla Jumper1k za protipy):

\seta r_mode "-1"            // customowa rozdzielczość. -2 ustawia rozdzielczość pulpitu
\seta r_customwidth "1920"   // rozdzielczość w poziomie
\seta r_customheight "1080"  // rozdzielczość w pionie
\seta r_fullscreen "1"       // pełny ekran
\seta r_vertexlight "0"      // tryb lightmapy, lepsza jakość
\seta com_maxfps "125"       // sweet spot pod kątem fizyki
\seta cl_maxpackets "125"    // maksymalna ilość pakietów, którą klient przyjmie na sekundę
\seta rate "25000"           // maksymalna prędkość transmisji danych
\seta snaps "125"            // ilość snapshotów na sekundę (zamiast pełnych update'ów stanu gry)
\seta cl_packetdup "1"       // ile razy można powtórzyć pakiet w razie niestabilnego łącza (ograniczone przez maks. prędkość transmisji)

Ustawienia FOV dla różnych proporcji ekranu:

  • 4:3
\seta cg_fov "90"
\seta cg_zoomfov "22.5"
  • 16:9
\seta cg_fov "106.26"
\seta cg_zoomfov "29.06"
  • 16:10
\seta cg_fov "100.39"
\seta cg_zoomfov "26.26"
  • 21:9
\seta cg_fov "120.51"
\seta cg_zoomfov "37.57"
  • 32:9
\seta cg_fov "138.89"
\seta cg_zoomfov "54.8"

Inne możliwe opcje konfiguracyjne zostały opisane na forum fpsclassico: https://forum.fpsclassico.com/quake-3-config.php

Kolorowanie ksywy i tekstu na czacie

Można kolorować nick w grze oraz tekst na czacie poprzez używanie następujących prefixów:

  • ^0 - czarny
  • ^1 - czerwony
  • ^2 - zielony
  • ^3 - żółty
  • ^4 - niebieski
  • ^5 - jasnoniebieski
  • ^6 - magenta
  • ^7 - biały (domyślny)

Przykładowo ksywę BluRaf można zapisać jako ^4Blu^1Raf.

Lista obecności na serwerze

  • 2025-03-05, 19:00 - 20:40, FFA
    • Gracze: milliectl, wikt, yuujin, thegogus, bluraf, raf, jeder
  • 2025-03-20, 19:00 - ?, FFA
    • Gracze: bluraf, boxxi, hexed, nishii, qatuk, remiberry, szkodnix (q3dm9 demo), tadeustad, thegogus, wered, wikt, yuujin
  • 2025-04-03, 19:00 - 20:30, FFA
    • Gracze: bluraf, boxxi, hatsune miku (prefetcher), jumper1k, kyuko, nishii, remiberry, szkodnix, thegogus, wered, wikt
  • 2025-04-17, 19:00 - 20:15, CTF
    • Gracze: bluraf, boxxi, jeder, nishii, thegogus, wered, yuujin
  • 2025-05-08, 19:00 - 20:30, CTF
    • Gracze: bluraf, boxxi, nishii, prefetcher, thegogus, wikt, yuujin
  • 2025-05-29, 19:00 - ?, CTF
    • Gracze: TBD