Quake 3 Arena: Różnice pomiędzy wersjami

Z Złomformatyk
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Nie podano opisu zmian
 
(Nie pokazano 20 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika)
Linia 4: Linia 4:
|typ = poważny
|typ = poważny
|grafika = [[Plik:Neocat_laptop_notice.png|48px]]
|grafika = [[Plik:Neocat_laptop_notice.png|48px]]
|tekst = Pierwsza sesja FFA: 5 marca, 19:00. Wbij chwilę wcześniej [[Czat|na IRC]]!
|tekst = Kolejna sesja CTF: 29 maja, 19:00. Wbij chwilę wcześniej na [[Czat|czat głosowy]]!
}}
}}


Linia 10: Linia 10:
Serwer jest dostępny pod adresem <code>junkcc.net</code> (<code>78.47.167.56</code>). Pod tym samym adresem mamy również serwer głosowy Mumble, jeśli byłoby zainteresowanie wspólnym darciem japy do mikrofonów w trakcie gry :D
Serwer jest dostępny pod adresem <code>junkcc.net</code> (<code>78.47.167.56</code>). Pod tym samym adresem mamy również serwer głosowy Mumble, jeśli byłoby zainteresowanie wspólnym darciem japy do mikrofonów w trakcie gry :D


Rotacja map:
Rotacja map CTF (obecnie wszystkie z paczki https://lvlworld.com/overview/id:2181):
# Q3WCP1
# Q3WCP9
# Q3WCP10
# Q3WCP11
# Q3WCP12
# Q3WCP13
# Q3WCP14
# Q3WCP15
# Q3WCP16
 
Rotacja map FFA:
# Q3DM17
# Q3DM17
# [https://letsgoretro.pl/quake/ reqapartament]
# Q3DM2
# Q3DM2
# Q3DM1
# [https://lvlworld.com/overview/id:1410 tang01]
# Q3DM5
# Q3DM5
# [https://letsgoretro.pl/websites/req-q3maps-v3/mapy/reqdm3.html reqdm3]
# Q3DM3
# Q3DM3
# [https://lvlworld.com/overview/id:325 annoyance]
# Q3DM6
# Q3DM6
# [https://letsgoretro.pl/websites/req-q3maps-v3/mapy/reqdm6.html reqdm6]
# Q3DM9
# Q3DM9
# Q3DM7
# Q3DM7


== Instalacja i konfiguracja Quake 3 Arena ==
Poprzednio: [https://letsgoretro.pl/websites/req-q3maps-v3/mapy/reqkitchen.html reqkitchen], [https://letsgoretro.pl/websites/req-q3maps-v3/mapy/reqbath.html reqbath]
 
== Instalacja i konfiguracja gry ==


Grę można legalnie zakupić na platformach [https://store.steampowered.com/app/2200/Quake_III_Arena/ Steam] oraz [https://www.gog.com/en/game/quake_iii_arena GOG]. Rekomendujemy instalację silnika [https://ioquake3.org/ ioquake3], który dodaje renderer OpenGL 2.0 (bardziej kompatybilny z dzisiejszymi komputerami) oraz wsparcie dla szybszej metody pobierania customowych map z serwera.
Grę można legalnie zakupić na platformach [https://store.steampowered.com/app/2200/Quake_III_Arena/ Steam] oraz [https://www.gog.com/en/game/quake_iii_arena GOG]. Rekomendujemy instalację silnika [https://ioquake3.org/ ioquake3], który dodaje renderer OpenGL 2.0 (bardziej kompatybilny z dzisiejszymi komputerami) oraz wsparcie dla szybszej metody pobierania customowych map z serwera.


W celu włączenia automatycznego pobierania customowych map, należy w konsoli (otwieranej klawiszem `, pod Escape) wpisać komendę:
W celu włączenia automatycznego pobierania customowych map, należy w konsoli (otwieranej klawiszem `, pod Escape) wpisać komendę:
  seta cl_allowdownload 1
  \seta cl_allowdownload 1
Działa to sensownie na silniku ioquake3 i pochodnych (np. Quake3e) dzięki obsłudze pobierania przez HTTP.
Grającym na oryginalnym buildzie 1.32c rekomendujemy pobranie map ręcznie ze strony http://junkcc.net/~zlomformatyk/baseq3/ i wrzucenie ich do katalogu <code>baseq3</code> w folderze instalacyjnym gry.


Zalecane ustawienia dla komputerów z ekranami 16:9:
Zalecane ustawienia dla dzisiejszych komputerów (podziękowania dla Jumper1k za protipy):
  seta r_mode "-1"            // customowa rozdzielczość. -2 ustawia rozdzielczość pulpitu
  \seta r_mode "-1"            // customowa rozdzielczość. -2 ustawia rozdzielczość pulpitu
  seta r_customwidth "1920"  // rozdzielczość w poziomie
  \seta r_customwidth "1920"  // rozdzielczość w poziomie
  seta r_customheight "1080"  // rozdzielczość w pionie
  \seta r_customheight "1080"  // rozdzielczość w pionie
  seta com_maxfps "140"  // zwykle daję dwukrotność refresh rate
  \seta r_fullscreen "1"      // pełny ekran
  seta r_fullscreen "1" // pełny ekran
\seta r_vertexlight "0"      // tryb lightmapy, lepsza jakość
\seta com_maxfps "125"       // sweet spot pod kątem fizyki
  \seta cl_maxpackets "125"    // maksymalna ilość pakietów, którą klient przyjmie na sekundę
\seta rate "25000"          // maksymalna prędkość transmisji danych
  \seta snaps "125"            // ilość snapshotów na sekundę (zamiast pełnych update'ów stanu gry)
\seta cl_packetdup "1"       // ile razy można powtórzyć pakiet w razie niestabilnego łącza (ograniczone przez maks. prędkość transmisji)


Ustawienia FOV dla różnych proporcji ekranu:
Ustawienia FOV dla różnych proporcji ekranu:
* 4:3
* 4:3
  seta cg_fov "90"
  \seta cg_fov "90"
  seta cg_zoomfov "22.5"
  \seta cg_zoomfov "22.5"
* 16:9
* 16:9
  seta cg_fov "106.26"
  \seta cg_fov "106.26"
  seta cg_zoomfov "29.6"
  \seta cg_zoomfov "29.06"
* 16:10
\seta cg_fov "100.39"
\seta cg_zoomfov "26.26"
* 21:9
* 21:9
  seta cg_fov "121.28"
  \seta cg_fov "120.51"
  seta cg_zoomfov "38.13"
  \seta cg_zoomfov "37.57"
* 32:9
* 32:9
  seta cg_fov "138.89"
  \seta cg_fov "138.89"
  seta cg_zoomfov "54.8"
  \seta cg_zoomfov "54.8"
 
Inne możliwe opcje konfiguracyjne zostały opisane na forum fpsclassico: https://forum.fpsclassico.com/quake-3-config.php


=== Kolorowanie ksywy i tekstu na czacie ===
=== Kolorowanie ksywy i tekstu na czacie ===
Linia 58: Linia 87:
* ^4 - <span style="color:blue">niebieski</span>
* ^4 - <span style="color:blue">niebieski</span>
* ^5 - <span style="color:cyan">jasnoniebieski</span>
* ^5 - <span style="color:cyan">jasnoniebieski</span>
* ^6 - <span style="color:red">magenta</span>
* ^6 - <span style="color:magenta">magenta</span>
* ^7 - biały (domyślny)
* ^7 - biały (domyślny)


Przykładowo ksywę <span style="color:blue">Blu</span><span style="color:red">Raf</span> można zapisać jako ^4Blu^1Raf.
Przykładowo ksywę <span style="color:blue">Blu</span><span style="color:red">Raf</span> można zapisać jako ^4Blu^1Raf.
== Lista obecności na serwerze ==
* 2025-03-05, 19:00 - 20:40, FFA
** Gracze: milliectl, wikt, yuujin, thegogus, bluraf, raf, jeder
* 2025-03-20, 19:00 - ?, FFA
** Gracze: bluraf, boxxi, hexed, nishii, qatuk, remiberry, szkodnix ([https://vids.stary.pc.pl/w/eHCHxLpLqUZBpPSj5pe2gB q3dm9 demo]), tadeustad, thegogus, wered, wikt, yuujin
* 2025-04-03, 19:00 - 20:30, FFA
** Gracze: bluraf, boxxi, hatsune miku (prefetcher), jumper1k, kyuko, nishii, remiberry, szkodnix, thegogus, wered, wikt
* 2025-04-17, 19:00 - 20:15, CTF
** Gracze: bluraf, boxxi, jeder, nishii, thegogus, wered, yuujin
* 2025-05-08, 19:00 - 20:30, CTF
** Gracze: bluraf, boxxi, nishii, prefetcher, thegogus, wikt, yuujin
* 2025-05-29, 19:00 - ?, CTF
** Gracze: TBD

Aktualna wersja na dzień 20:36, 8 maj 2025

Zapomnij o Powtórnym Przyjściu, przygotuj się na trzecie nadejście

O serwerze deathmatch

Serwer jest dostępny pod adresem junkcc.net (78.47.167.56). Pod tym samym adresem mamy również serwer głosowy Mumble, jeśli byłoby zainteresowanie wspólnym darciem japy do mikrofonów w trakcie gry :D

Rotacja map CTF (obecnie wszystkie z paczki https://lvlworld.com/overview/id:2181):

  1. Q3WCP1
  2. Q3WCP9
  3. Q3WCP10
  4. Q3WCP11
  5. Q3WCP12
  6. Q3WCP13
  7. Q3WCP14
  8. Q3WCP15
  9. Q3WCP16

Rotacja map FFA:

  1. Q3DM17
  2. reqapartament
  3. Q3DM2
  4. tang01
  5. Q3DM5
  6. reqdm3
  7. Q3DM3
  8. annoyance
  9. Q3DM6
  10. reqdm6
  11. Q3DM9
  12. Q3DM7

Poprzednio: reqkitchen, reqbath

Instalacja i konfiguracja gry

Grę można legalnie zakupić na platformach Steam oraz GOG. Rekomendujemy instalację silnika ioquake3, który dodaje renderer OpenGL 2.0 (bardziej kompatybilny z dzisiejszymi komputerami) oraz wsparcie dla szybszej metody pobierania customowych map z serwera.

W celu włączenia automatycznego pobierania customowych map, należy w konsoli (otwieranej klawiszem `, pod Escape) wpisać komendę:

\seta cl_allowdownload 1

Działa to sensownie na silniku ioquake3 i pochodnych (np. Quake3e) dzięki obsłudze pobierania przez HTTP. Grającym na oryginalnym buildzie 1.32c rekomendujemy pobranie map ręcznie ze strony http://junkcc.net/~zlomformatyk/baseq3/ i wrzucenie ich do katalogu baseq3 w folderze instalacyjnym gry.

Zalecane ustawienia dla dzisiejszych komputerów (podziękowania dla Jumper1k za protipy):

\seta r_mode "-1"            // customowa rozdzielczość. -2 ustawia rozdzielczość pulpitu
\seta r_customwidth "1920"   // rozdzielczość w poziomie
\seta r_customheight "1080"  // rozdzielczość w pionie
\seta r_fullscreen "1"       // pełny ekran
\seta r_vertexlight "0"      // tryb lightmapy, lepsza jakość
\seta com_maxfps "125"       // sweet spot pod kątem fizyki
\seta cl_maxpackets "125"    // maksymalna ilość pakietów, którą klient przyjmie na sekundę
\seta rate "25000"           // maksymalna prędkość transmisji danych
\seta snaps "125"            // ilość snapshotów na sekundę (zamiast pełnych update'ów stanu gry)
\seta cl_packetdup "1"       // ile razy można powtórzyć pakiet w razie niestabilnego łącza (ograniczone przez maks. prędkość transmisji)

Ustawienia FOV dla różnych proporcji ekranu:

  • 4:3
\seta cg_fov "90"
\seta cg_zoomfov "22.5"
  • 16:9
\seta cg_fov "106.26"
\seta cg_zoomfov "29.06"
  • 16:10
\seta cg_fov "100.39"
\seta cg_zoomfov "26.26"
  • 21:9
\seta cg_fov "120.51"
\seta cg_zoomfov "37.57"
  • 32:9
\seta cg_fov "138.89"
\seta cg_zoomfov "54.8"

Inne możliwe opcje konfiguracyjne zostały opisane na forum fpsclassico: https://forum.fpsclassico.com/quake-3-config.php

Kolorowanie ksywy i tekstu na czacie

Można kolorować nick w grze oraz tekst na czacie poprzez używanie następujących prefixów:

  • ^0 - czarny
  • ^1 - czerwony
  • ^2 - zielony
  • ^3 - żółty
  • ^4 - niebieski
  • ^5 - jasnoniebieski
  • ^6 - magenta
  • ^7 - biały (domyślny)

Przykładowo ksywę BluRaf można zapisać jako ^4Blu^1Raf.

Lista obecności na serwerze

  • 2025-03-05, 19:00 - 20:40, FFA
    • Gracze: milliectl, wikt, yuujin, thegogus, bluraf, raf, jeder
  • 2025-03-20, 19:00 - ?, FFA
    • Gracze: bluraf, boxxi, hexed, nishii, qatuk, remiberry, szkodnix (q3dm9 demo), tadeustad, thegogus, wered, wikt, yuujin
  • 2025-04-03, 19:00 - 20:30, FFA
    • Gracze: bluraf, boxxi, hatsune miku (prefetcher), jumper1k, kyuko, nishii, remiberry, szkodnix, thegogus, wered, wikt
  • 2025-04-17, 19:00 - 20:15, CTF
    • Gracze: bluraf, boxxi, jeder, nishii, thegogus, wered, yuujin
  • 2025-05-08, 19:00 - 20:30, CTF
    • Gracze: bluraf, boxxi, nishii, prefetcher, thegogus, wikt, yuujin
  • 2025-05-29, 19:00 - ?, CTF
    • Gracze: TBD