Quake 3 Arena: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
(Nie pokazano 24 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika) | |||
Linia 4: | Linia 4: | ||
|typ = poważny | |typ = poważny | ||
|grafika = [[Plik:Neocat_laptop_notice.png|48px]] | |grafika = [[Plik:Neocat_laptop_notice.png|48px]] | ||
|tekst = | |tekst = Kolejna sesja CTF: 29 maja, 19:00. Wbij chwilę wcześniej na [[Czat|czat głosowy]]! | ||
}} | }} | ||
Linia 10: | Linia 10: | ||
Serwer jest dostępny pod adresem <code>junkcc.net</code> (<code>78.47.167.56</code>). Pod tym samym adresem mamy również serwer głosowy Mumble, jeśli byłoby zainteresowanie wspólnym darciem japy do mikrofonów w trakcie gry :D | Serwer jest dostępny pod adresem <code>junkcc.net</code> (<code>78.47.167.56</code>). Pod tym samym adresem mamy również serwer głosowy Mumble, jeśli byłoby zainteresowanie wspólnym darciem japy do mikrofonów w trakcie gry :D | ||
Rotacja map: | Rotacja map CTF (obecnie wszystkie z paczki https://lvlworld.com/overview/id:2181): | ||
# | # Q3WCP1 | ||
# Q3WCP9 | |||
# Q3WCP10 | |||
# Q3WCP11 | |||
# Q3WCP12 | |||
# Q3WCP13 | |||
# Q3WCP14 | |||
# Q3WCP15 | |||
# Q3WCP16 | |||
== Instalacja i konfiguracja | Rotacja map FFA: | ||
# Q3DM17 | |||
# [https://letsgoretro.pl/quake/ reqapartament] | |||
# Q3DM2 | |||
# [https://lvlworld.com/overview/id:1410 tang01] | |||
# Q3DM5 | |||
# [https://letsgoretro.pl/websites/req-q3maps-v3/mapy/reqdm3.html reqdm3] | |||
# Q3DM3 | |||
# [https://lvlworld.com/overview/id:325 annoyance] | |||
# Q3DM6 | |||
# [https://letsgoretro.pl/websites/req-q3maps-v3/mapy/reqdm6.html reqdm6] | |||
# Q3DM9 | |||
# Q3DM7 | |||
Poprzednio: [https://letsgoretro.pl/websites/req-q3maps-v3/mapy/reqkitchen.html reqkitchen], [https://letsgoretro.pl/websites/req-q3maps-v3/mapy/reqbath.html reqbath] | |||
== Instalacja i konfiguracja gry == | |||
Grę można legalnie zakupić na platformach [https://store.steampowered.com/app/2200/Quake_III_Arena/ Steam] oraz [https://www.gog.com/en/game/quake_iii_arena GOG]. Rekomendujemy instalację silnika [https://ioquake3.org/ ioquake3], który dodaje renderer OpenGL 2.0 (bardziej kompatybilny z dzisiejszymi komputerami) oraz wsparcie dla szybszej metody pobierania customowych map z serwera. | Grę można legalnie zakupić na platformach [https://store.steampowered.com/app/2200/Quake_III_Arena/ Steam] oraz [https://www.gog.com/en/game/quake_iii_arena GOG]. Rekomendujemy instalację silnika [https://ioquake3.org/ ioquake3], który dodaje renderer OpenGL 2.0 (bardziej kompatybilny z dzisiejszymi komputerami) oraz wsparcie dla szybszej metody pobierania customowych map z serwera. | ||
W celu włączenia automatycznego pobierania customowych map, należy w konsoli (otwieranej klawiszem `, pod Escape) wpisać komendę: | |||
\seta cl_allowdownload 1 | |||
Działa to sensownie na silniku ioquake3 i pochodnych (np. Quake3e) dzięki obsłudze pobierania przez HTTP. | |||
Grającym na oryginalnym buildzie 1.32c rekomendujemy pobranie map ręcznie ze strony http://junkcc.net/~zlomformatyk/baseq3/ i wrzucenie ich do katalogu <code>baseq3</code> w folderze instalacyjnym gry. | |||
Zalecane ustawienia dla dzisiejszych komputerów (podziękowania dla Jumper1k za protipy): | |||
\seta r_mode "-1" // customowa rozdzielczość. -2 ustawia rozdzielczość pulpitu | |||
\seta r_customwidth "1920" // rozdzielczość w poziomie | |||
\seta r_customheight "1080" // rozdzielczość w pionie | |||
\seta r_fullscreen "1" // pełny ekran | |||
\seta r_vertexlight "0" // tryb lightmapy, lepsza jakość | |||
\seta com_maxfps "125" // sweet spot pod kątem fizyki | |||
\seta cl_maxpackets "125" // maksymalna ilość pakietów, którą klient przyjmie na sekundę | |||
\seta rate "25000" // maksymalna prędkość transmisji danych | |||
\seta snaps "125" // ilość snapshotów na sekundę (zamiast pełnych update'ów stanu gry) | |||
\seta cl_packetdup "1" // ile razy można powtórzyć pakiet w razie niestabilnego łącza (ograniczone przez maks. prędkość transmisji) | |||
Ustawienia FOV dla różnych proporcji ekranu: | |||
* 4:3 | |||
\seta cg_fov "90" | |||
\seta cg_zoomfov "22.5" | |||
* 16:9 | |||
\seta cg_fov "106.26" | |||
\seta cg_zoomfov "29.06" | |||
* 16:10 | |||
\seta cg_fov "100.39" | |||
\seta cg_zoomfov "26.26" | |||
* 21:9 | |||
\seta cg_fov "120.51" | |||
\seta cg_zoomfov "37.57" | |||
* 32:9 | |||
\seta cg_fov "138.89" | |||
\seta cg_zoomfov "54.8" | |||
Inne możliwe opcje konfiguracyjne zostały opisane na forum fpsclassico: https://forum.fpsclassico.com/quake-3-config.php | |||
=== Kolorowanie ksywy i tekstu na czacie === | |||
Można kolorować nick w grze oraz tekst na czacie poprzez używanie następujących prefixów: | |||
* ^0 - czarny | |||
* ^1 - <span style="color:red">czerwony</span> | |||
* ^2 - <span style="color:green">zielony</span> | |||
* ^3 - <span style="color:yellow">żółty</span> | |||
* ^4 - <span style="color:blue">niebieski</span> | |||
* ^5 - <span style="color:cyan">jasnoniebieski</span> | |||
* ^6 - <span style="color:magenta">magenta</span> | |||
* ^7 - biały (domyślny) | |||
Przykładowo ksywę <span style="color:blue">Blu</span><span style="color:red">Raf</span> można zapisać jako ^4Blu^1Raf. | |||
== Lista obecności na serwerze == | |||
* 2025-03-05, 19:00 - 20:40, FFA | |||
** Gracze: milliectl, wikt, yuujin, thegogus, bluraf, raf, jeder | |||
* 2025-03-20, 19:00 - ?, FFA | |||
** Gracze: bluraf, boxxi, hexed, nishii, qatuk, remiberry, szkodnix ([https://vids.stary.pc.pl/w/eHCHxLpLqUZBpPSj5pe2gB q3dm9 demo]), tadeustad, thegogus, wered, wikt, yuujin | |||
* 2025-04-03, 19:00 - 20:30, FFA | |||
** Gracze: bluraf, boxxi, hatsune miku (prefetcher), jumper1k, kyuko, nishii, remiberry, szkodnix, thegogus, wered, wikt | |||
* 2025-04-17, 19:00 - 20:15, CTF | |||
** Gracze: bluraf, boxxi, jeder, nishii, thegogus, wered, yuujin | |||
* 2025-05-08, 19:00 - 20:30, CTF | |||
** Gracze: bluraf, boxxi, nishii, prefetcher, thegogus, wikt, yuujin | |||
* 2025-05-29, 19:00 - ?, CTF | |||
** Gracze: TBD |
Aktualna wersja na dzień 20:36, 8 maj 2025

Kolejna sesja CTF: 29 maja, 19:00. Wbij chwilę wcześniej na czat głosowy! |
O serwerze deathmatch
Serwer jest dostępny pod adresem junkcc.net
(78.47.167.56
). Pod tym samym adresem mamy również serwer głosowy Mumble, jeśli byłoby zainteresowanie wspólnym darciem japy do mikrofonów w trakcie gry :D
Rotacja map CTF (obecnie wszystkie z paczki https://lvlworld.com/overview/id:2181):
- Q3WCP1
- Q3WCP9
- Q3WCP10
- Q3WCP11
- Q3WCP12
- Q3WCP13
- Q3WCP14
- Q3WCP15
- Q3WCP16
Rotacja map FFA:
- Q3DM17
- reqapartament
- Q3DM2
- tang01
- Q3DM5
- reqdm3
- Q3DM3
- annoyance
- Q3DM6
- reqdm6
- Q3DM9
- Q3DM7
Poprzednio: reqkitchen, reqbath
Instalacja i konfiguracja gry
Grę można legalnie zakupić na platformach Steam oraz GOG. Rekomendujemy instalację silnika ioquake3, który dodaje renderer OpenGL 2.0 (bardziej kompatybilny z dzisiejszymi komputerami) oraz wsparcie dla szybszej metody pobierania customowych map z serwera.
W celu włączenia automatycznego pobierania customowych map, należy w konsoli (otwieranej klawiszem `, pod Escape) wpisać komendę:
\seta cl_allowdownload 1
Działa to sensownie na silniku ioquake3 i pochodnych (np. Quake3e) dzięki obsłudze pobierania przez HTTP.
Grającym na oryginalnym buildzie 1.32c rekomendujemy pobranie map ręcznie ze strony http://junkcc.net/~zlomformatyk/baseq3/ i wrzucenie ich do katalogu baseq3
w folderze instalacyjnym gry.
Zalecane ustawienia dla dzisiejszych komputerów (podziękowania dla Jumper1k za protipy):
\seta r_mode "-1" // customowa rozdzielczość. -2 ustawia rozdzielczość pulpitu \seta r_customwidth "1920" // rozdzielczość w poziomie \seta r_customheight "1080" // rozdzielczość w pionie \seta r_fullscreen "1" // pełny ekran \seta r_vertexlight "0" // tryb lightmapy, lepsza jakość \seta com_maxfps "125" // sweet spot pod kątem fizyki \seta cl_maxpackets "125" // maksymalna ilość pakietów, którą klient przyjmie na sekundę \seta rate "25000" // maksymalna prędkość transmisji danych \seta snaps "125" // ilość snapshotów na sekundę (zamiast pełnych update'ów stanu gry) \seta cl_packetdup "1" // ile razy można powtórzyć pakiet w razie niestabilnego łącza (ograniczone przez maks. prędkość transmisji)
Ustawienia FOV dla różnych proporcji ekranu:
- 4:3
\seta cg_fov "90" \seta cg_zoomfov "22.5"
- 16:9
\seta cg_fov "106.26" \seta cg_zoomfov "29.06"
- 16:10
\seta cg_fov "100.39" \seta cg_zoomfov "26.26"
- 21:9
\seta cg_fov "120.51" \seta cg_zoomfov "37.57"
- 32:9
\seta cg_fov "138.89" \seta cg_zoomfov "54.8"
Inne możliwe opcje konfiguracyjne zostały opisane na forum fpsclassico: https://forum.fpsclassico.com/quake-3-config.php
Kolorowanie ksywy i tekstu na czacie
Można kolorować nick w grze oraz tekst na czacie poprzez używanie następujących prefixów:
- ^0 - czarny
- ^1 - czerwony
- ^2 - zielony
- ^3 - żółty
- ^4 - niebieski
- ^5 - jasnoniebieski
- ^6 - magenta
- ^7 - biały (domyślny)
Przykładowo ksywę BluRaf można zapisać jako ^4Blu^1Raf.
Lista obecności na serwerze
- 2025-03-05, 19:00 - 20:40, FFA
- Gracze: milliectl, wikt, yuujin, thegogus, bluraf, raf, jeder
- 2025-03-20, 19:00 - ?, FFA
- Gracze: bluraf, boxxi, hexed, nishii, qatuk, remiberry, szkodnix (q3dm9 demo), tadeustad, thegogus, wered, wikt, yuujin
- 2025-04-03, 19:00 - 20:30, FFA
- Gracze: bluraf, boxxi, hatsune miku (prefetcher), jumper1k, kyuko, nishii, remiberry, szkodnix, thegogus, wered, wikt
- 2025-04-17, 19:00 - 20:15, CTF
- Gracze: bluraf, boxxi, jeder, nishii, thegogus, wered, yuujin
- 2025-05-08, 19:00 - 20:30, CTF
- Gracze: bluraf, boxxi, nishii, prefetcher, thegogus, wikt, yuujin
- 2025-05-29, 19:00 - ?, CTF
- Gracze: TBD